Skip navigation MENU

Terug van weggeweest

Geplaatst op 19-04-2022 in Onze Verhalen.

Na 4 jaar werkervaring bij Westerduin, vond Niek van der Luur het tijd voor een nieuwe uitdaging, maar inmiddels is hij toch weer terug.

“Voordat ik wegging, had ik contact met een partij over een aantal marketingvragen. Zij hadden een duidelijke visie en een veel meer datagedreven insteek. Daar werd ik enthousiast van. Het leek mij een mooie nieuwe uitdaging om deel te worden van een marketingapparaat op dat niveau”.

Het is niet altijd wat je ervan verwacht

“Eenmaal aan de gang kwam ik erachter dat de functie toch minder goed bij mij bleek te passen dan ik op voorhand verwachtte. Het werk kostte mij meer energie dan het mij opleverde. Toevallig of niet, belde in die periode oud-collega William met een praktische marketingvraag. We kwamen aan de praat, hij vertelde daarbij de vernieuwde marketingplannen. Deze plannen kwamen overeen met wat ik afgelopen jaar geleerd had bij mijn nieuwe werkgever. Lang verhaal kort, met precies een jaar was ik weer terug. Wel ben ik in een heel nieuw marketingteam teruggekomen. De werkwijze en strategie is anders. Zo kijken we veel meer naar het rendement van onze marketingacties. De cultuur is gelukkig onveranderd gebleven, dat was de reden dat ik ook graag weer terugkwam”.

Werken bij Westerduin

“De cultuur van Westerduin heeft een vriendschappelijk karakter, ambitieuze doelstellingen en een professionele houding. We zijn sterk mens en-ontwikkelingsgericht. Dat spreekt mij erg aan. Ook vind ik het mooi dat we het belangrijk vinden om samen mooie herinneringen te maken (in mei gaan we bijvoorbeeld met het hele bedrijf naar Vlieland). Daarnaast doen wij het naar mijn mening bijzonder goed voor onze uitzendkrachten. ‘Positieve impact maken op het leven van de ander’ daar geloven wij echt in. Aan die missie verbind ik mij graag”.

Verwachtingen voor de toekomst

“Ik vertrouw erop dat we de professionaliteitsslag binnen het team marketing die wij voor ogen hebben, echt gaan maken. En daarvoor zijn we al erg goed op weg. Er liggen grootse (marketing)plannen waar ik graag mijn steentje aan bijdraag.”